آیا امکان بارداری بدون دخول وجود دارد ؟

خیلی از زوج ها ترس این را دارند که بدون دخول آیا فرد حامله می شود یا خیر؟ شانس حاملگی در افراد مختلف متفاوت است و این به شرایط جسمی اشخاص مربوط می شود. در این مقاله قصد داریم بیشتر به پاسخ این پرسش بپردازیم که آیا حاملگی بدون دخول امکان دارد؟ و روش های جلوگیری و عوامل بارداری بدون دخول را بررسی کنیم. با ما در سایت دکتر یاسمن مددی جراح و متخصص زنان ، زایمان ، نازایی و زیبایی در رشت همراه باشید.

حاملگی بدون دخول

آیا بارداری بدون دخول امکان دارد؟

درست است که با دخول و وارد شدن مایع منی داخل واژن احتمال بارداری بیشتر است اما حتی اگر رابطه جنسی بصورت کامل برقرار نشود، هیچ دخولی صورت نگیرد و حتی خانم به ارگاسم هم نرسد، در صورتی که به هر نحوی اسپرم زنده به دهانه واژن برسد، احتمال بارداری بطور ضعیفی وجود دارد. بنابراين پاسخ سوال درباره امکان بارداری بدون دخول، بله هست.

آیا بارداری در دختران باکره امکان پذیر است؟

در دختران باکره که پرده بکارت هیچ آسیب و خراشی ندیده است، مایع منی حتی در حد چند قطره نیز می تواند از پرده بکارت عبور کند و خود را به دهانه رحم برساند بنابراین احتمال بارداری بدون دخول و بدون آسیب به پرده بکارت در موارد نادری وجود دارد زیرا اسپرم فقط مدت کوتاهی در خارج از بدن زنده می ماند. برای مطالعه درباره لابیاپلاستی دختران باکره کلیک کنید.

بارداری بدون دخول با پیشاب

احتمال بارداری بدون دخول با پیشاب چقدر است؟

مایع پیشاب ، مایعی است که قبل از انزال از آلت تناسلی مرد  خارج می شود این مایع از غددی که در بالای مجاری ادراری است تولید می شود و یک روان کننده برای اسپرم است. اینکه مایع پیشاب ( یا همان مایع قبل از انزال) چقدر می تواند باعث بارداری بدون دخول شود یکی از مسائلی است که فکر خیلی از دختران جوان را درگیر کرده است. سوالی که مطرح می شود این است که آیا اصلا مایع پیشاب اسپرم دارد؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم که آیا امکان حاملگی بدون دخول با پیشاب وجود دارد یا خیر ابتدا باید فرآیند حاملگی را بدانیم.

در هنگام آمیزش جنسی، میلیون ها اسپرم در مایع منی مرد وجود دارد که رها می شوند. برای شروع فرآیند حاملگی اسپرم ها باید به عمق واژن برسند و از مسیر دهانه رحم به سمت رحم و به طرف لوله رحمی می روند اگر این فرایند در زمان تخمک گذاری یک خانم که معمولا در روز چهاردهم قاعدگی می باشد اتفاق بیفتد لقاح انجام می شود. در غیر این صورت اسپرم ها اگر به تخمک نرسند بعد از ۳ تا ۵ روز از بین می روند. اسپرم‌ها در مایع پیشاب به ندرت وجود دارند ولی به این معنا نیست که در پیشاب هرگز اسپرمی وجود نداشته است اما احتمال بارداری بدون دخول با مایع پیشاب خیلی ضعیف است. بنابراین احتمال بارداری حتی با مالش و تماس آلت تناسلی زن و مرد و زمانی که پیشاب با دهانه واژن تماس داشته باشد و به درون آن راه پیدا کند وجود دارد.

آیا رابطه جنسی مقعدی باعث بارداری می شود؟

احتمال بارداری از طریق رابطه مقعدی یکی از نگرانی های افرادی است که این نوع از رابطه را برقرار می کنند. در پاسخ به این سوال که آیا امکان بارداری با رابطه مقعدی وجود دارد یا خیر باید این پاسخ را بگوییم که همانطور که می دانید دهانه واژن به مقعد بسیار نزدیک است بنابراین احتمال انتقال اسپرم ها از مقعد به واژن وجود دارد اما احتمال بارداری بدون دخول واژینال بسیار بعید است.

بارداری بدون دخول در دختران باکره

آیا اسپرم از طریق لباس منتقل می شود؟

اگر لباس شما بطور کامل به اسپرم آغشته شود و با واژن تماس مستقیم داشته باشد ممکن است اسپرم وارد واژن شود ولی احتمال بارداری بدون دخول بسیار ضعیف است چون اسپرم ها هنگامی که خشک می شوند می میرند و قدرت بارور کردن تخمک را ندارند‌.

نتیجه گیری

بهتر است حتی بدون دخول در دختران باکره از راه های جلوگیری از بارداری مثل کاندوم و قرص استفاده شود. روش ساده تر هم این است که تا جای ممکن مایع منی مرد روی واژن یا در نزدیکی دهانه واژن ریخته نشود تا شانس ورود اسپرم ها به کانال واژن و بارداری بدون دخول وجود نداشته باشد‌. در صورت نیاز به مشاوره و پرسش و پاسخ با بهترین متخصص زنان رشت می توانید از طریق مشاوره آنلاین ماوراطب با دکتر یاسمن مددی به صورت مستقیم در ارتباط باشید.

سوالات متداول حاملگی بدون دخول

یاسمن مددی

دکتر یاسمن مددی

دکتر یاسمن مددی جراح و متخصص زنان و زایمان هستند. فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1384 می باشند و طرح نیروی انسانی در شهرستان تالش را گذرانده اند در سال 1389 موفق به قبولی در رشته تخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی ایران شده و در سال 1393 موفق به اخذ مدرک بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان از این دانشگاه بوده اند.

6 Responses
  1. سلام من۲روز بعد پاک شدن پریود قبلیم
    ۶هفته قبل ی رابطه بدون دخول داشتم نمیدونم مایع روی واژنم ریخت یا نه هیچ قرصی هم برای جلوگیری از بارداری استفاده نکردم ولی ی روز بعدش شکمم سفت شد و اسهال شدم شکمم خیلی خیلی درد می کرد و درد سینه هم داشتم ترشحات ابکی و خونی داشتم ولی هفته قبل پریود شدم بعد ۵روز طول کشید اول روزش ترشحات قهوه ای بود و زیر شکمم خیلی درد می کرد و خونمم زیاد بود و لکه های خونی در موقع پریود داشتم بی بی چکو قبل پریود زدم منفی شد بعضی موقع شکمم سفت میشه وقتی شکممو فشار میدم از شکمم صدای قارو قور میاد الان چند روزه ترشحات قهوه ای و مثل سفیده تخمه مرغ میبینم نفخ شکم، گاز معده دارم ایا امکان بارداری وجود داره؟
    کی از بی بس چک استفاده کنم
    ممنون میشم هر چه زودتر جوابمو بدید

  2. سلام من دو بار با نامزدم رابطه داشتم فقط در حد تماس آلت ها بود نه دخول بار اول بدون کاندوم بود ک از ایشون مایعی خارج نشد بار دوم با کاندوم بود ولی خارج شد .سیکل قاعدگیم ۲۶ روزه هست ولی همزمان با تایم پریودم لکه بینی داشتم که اولش قهوه ای تیره بود بعد الان که روز ۴ ام هست کمرنگ تر شده
    در ضمن مقدارش هم کمتر هست نسبت به قاعدگی های قبلیم .الان من واقعا پریودم یا باردار ؟؟؟؟

    1. سلام برای بررسی دقیق از بیبی چک استفاده کنید یا به پزشک مراجعه کنید.

  3. سلام من حدود ۵یا۶ماه پیش رابطه مقعدی داشتم احساس میکنم آلت مرد با واژنم مالش داده باشه از اون ماه تا ۱ ماه پیش پریود میشدم اما این ماه حدود ۳هفته هست نشدم دکتر قرص هم داده که پریود بشم ولی جواب نداده میتونه دلیلش این باشه ک شهرم عوض شده بخاطر دانشگاه؟و استرس؟قندمم بالا هس یکم لطفا جواب بدید خیلی نگرانم

  4. سلام . در اوایل دوره تخمک گذاری رابطه سطحی داشته‌ام و انگشت آغشته به اسپرم با کلیتوریس برا چند ثانیه برخود کرده . بعد از ۱۷ روز از این موضوع پریود شدم اما حجم خون به شدت قبل نبود و ۲ روز اول خون قرمز تیره و لخته های ریز و کم . و ۳ روز بعد لکه بینی و خون قرمز روشن بود
    آیا این پریود طبیعی بود؟
    احتمال بارداری وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *