چه مدت بعد از لابیاپلاستی میتوان رابطه جنسی برقرار کرد؟

رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی است که قصد دارند برای انجام عمل لابیاپلاستی اقدام کنند. عمل لابیاپلاستی تاثیر بسیار زیادی بر اعتماد به نفس فرد در رابطه زناشویی دارد و تاثیر بسیار خوبی بر کیفیت رابطه جنسی خواهد داشت. بنابراین این سوال که چه مدت بعد از لابیاپلاستی می توان رابطه جنسی برقرار کرد سوال مهمی است که متقاضیان این عمل جراحی زیبایی زنان از متخصص زنان می پرسند. در این مقاله می خواهیم بیشتر به تاثیر لابیاپلاستی بر رابطه جنسی و فاکتورهای مرتبط با رابطه جنسی و لابیاپلاستی بپردازیم با ما در سایت دکتر یاسمن مددی همراه باشید.

میل جنسی و لابیاپلاستی

لابیاپلاستی عمل زیبایی ناحیه تناسلی زنان

به برداشت کامل یا قسمتی از لابیا مینور که به لب های اطراف واژن گفته می شود عمل جراحی لابیاپلاستی می گویند. لابیاپلاستی برای کوچک کردن و قرینه سازی لبه های خارجی واژن به کار گرفته می شود. برخی از خانم ها از شکل ظاهری ناحیه تناسلی خود رضایت ندارند به همین دلیل اقدام به انجام عمل لابیاپلاستی رشت یا دیگر شهرستانها می کنند. کیفیت رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی نیز از دغدغه های مهم خانم ها می باشد. برای انجام دیگر عمل های جراحی زیبایی زنان به همراه این عمل جراحی نیز باید با پزشک متخصص زنان خود مشورت کنید.

لابیاپلاستی و میل جنسی چه ارتباطی با هم دارند؟

عواملی مثل ژنتیک، بلوغ، تغییرات هورمونی، بارداری و یائسگی در بعضی خانم ها باعث بزرگی لابیاهای مینور می شوند که علاوه بر بد شکلی ظاهر واژن باعث بروز مشکلاتی مثل عفونت مکرر، بوی بد واژن، درد و سوزش لابیاها هنگام پوشیدن لباس و برقراری رابطه جنسی می شوند. به همین دلیل خانم های زیادی در سال‌های اخیر متقاضی انجام عمل لابیاپلاستی هستند. یکی از دغدغه های آنها تاثیری است که این عمل می‌تواند بر روی روابط جنسی شان بگذارد. لذت بردن از رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی و رسیدن به ارگاسم اهمیت زیادی دارد. بطور کلی باید بدانید که لابیاپلاستی نه تنها موجب کاهش میل جنسی نمی شود، بلکه حتی بدلایلی که مطرح می شوند، میل جنسی را افزایش می دهد:

لابیاپلاستی و میل جنسی

لابیاپلاستی که جزو شایعترین جراحی های زیبایی زنان است با اصلاح نقایص ظاهری و برداشتن بافت‌های اضافی، آویزان و تیره واژن، اندام تناسلی خانم ها را زیباتر می کند و حس اعتماد بنفس و انگیزه بیشتری به خانم ها در برقراری رابطه جنسی می دهد. بنابراین رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی لذت بخش تر خواهد بود.

برخی از خانمها بدلیل گوشت اضافی لابیاها حین رابطه جنسی دچار درد، اصطکاک و سوزش می شوند. (مقاربت دردناک یکی از علل مهم کاهش میل جنسی است) با انجام عمل لابیلاستی، درد از بین رفته و میل جنسی بیشتر خواهد شد.

نزدیکی بعد از لابیاپلاستی

آیا مشکل ارگاسم نرسیدن با لابیاپلاستی حل می شود؟

به ارگاسم نرسیدن خانم ها دلایل مختلفی دارد از جمله: مشکلات عاطفی، اختلالات هورمونی، واژینیسموس، یائسگی، گشادی واژن، بیماری زمینه ای، مصرف برخی داروها، بزرگی کلاهک کلیتوریس و …
اگر مشکل، بزرگی کلاهک کلیتوریس باشد و موقع برداشتن قسمت‌های اضافی لابیا، چین و چروک ها و پوست‌های اضافه اطراف کلیتوریس هم برداشته شود باعث لمس بهتر کلیتوریس و ارگاسم بیشتر در خانمها می شود. برای انجام این کار می توانید عمل هودکتومی رشت را انجام دهید. البته برای افزایش حس جنسی، بهبود ارگاسم و رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی و هودکتومی، میتوان عمل‌های دیگری مثل تنگ کردن واژن، پرینورافی رشت و تقویت نقطه جی را انجام داد.

آیا عمل لابیاپلاستی به کلیتوریس آسیب می زند؟

جراحی لابیاپلاستی به تنهایی به کلیتوریس آسیب نمی زند ولی اگر جراح زنان بخواهد پوست های اضافی کلیتوریس را برش دهد و تجربه و مهارت کافی در این زمینه نداشته باشد ممکن است حین برش به اعصاب حسی جنسی در کلیتوریس صدمه بزند و در رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی حس جنسی کمتر شود.

سکس بعد از لابیاپلاستی

بیشتر بدانید: لابیاپلاستی با لیزر

تا چه مدت از رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی باید پرهیز شود؟

بهتر است حداقل ۴ تا ۶ هفته بعد از لابیاپلاستی، از رابطه جنسی پرهیز شود تا به آن ناحیه ضربه و آسیبی وارد نشود و باعث بدجوش خوردن و تغییر شکل ناحیه نشود. رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی تا مدتی محدود خواهد بود.

برای مشاوره آنلاین با بهترین جراح زیبایی زنان رشت دکتر یاسمن مددی می توانید از طریق سامانه ماوراطب اقدام کنید و سوالات خود را به صورت مستقیم از بهترین متخصص زنان رشت بپرسید. همچنین با تماس از طریق شماره تلفن های ۰۹۱۱۳۴۰۲۹۰۱ و ۰۹۱۱۳۳۸۷۶۴۷ می توانید جهت تعیین وقت معاینه و مشاوره اقدام کنید.

یاسمن مددی

دکتر یاسمن مددی

دکتر یاسمن مددی جراح و متخصص زنان و زایمان هستند. فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1384 می باشند و طرح نیروی انسانی در شهرستان تالش را گذرانده اند در سال 1389 موفق به قبولی در رشته تخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی ایران شده و در سال 1393 موفق به اخذ مدرک بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان از این دانشگاه بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *