علت زگیل تناسلی بدون رابطه در مردان و زنان

بررسی علت زگیل تناسلی یکی از دغدغه های افرادی است که از نظر جنسی فعال می باشند. زگیل تناسلی به صورت زائده هایی بر روی پوست هستند که به شکل برآمده به همراه لکه هایی در اطراف آن ظاهر می شوند. البته افراد زگیل تناسلی را با تبخال تناسلی، جوش و … اشتباه می گیرند. بهتر است برای تشخیص زگیل تناسلی به بهترین متخصص زنان مراجعه کنید تا آزمایشات و بررسی های لازم توسط متخصص انجام شود. در ادامه این مقاله می خواهیم بیشتر به علت زگیل تناسلی بدون رابطه، انواع زگیل تناسلی ، علت زگیل تناسلی در زنان و پاسخ به سوالات متداول درباره علت زگیل تناسلی در زنان و مردان بپردازیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم ؟

در صورتی که رابطه جنسی پر خطر و محافظت نشده داشته اید حتما برای تشخیص زگیل تناسلی و بررسی و معاینه توسط پزشک متخصص اقدام کنید. اما در صورتی که نگرانی هایی دارید که شاید از راه های غیر از رابطه جنسی مبتلا شده باشید و به دنبال علت زگیل تناسلی بدون رابطه هستید راه های احتمالی انتقال زگیل تناسلی بدون رابطه را در ادامه مطلب مطالعه خواهید کرد. اما برای تشخیص زگیل تناسلی از روش هایی مثل تست پاپ اسمیر، کولپوسکوپی و بیوپسی و یا معاینه پزشک متخصص می توانید برای تشخیص و درمان آن اقدام کنید.

برای مشاوره آنلاین با بهترین متخصص زنان در رشت و تعیین وقت معاینه با شماره تماس های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید و یا از طریق لینک زیر به صورت آنلاین با دکتر یاسمن مددی برای پرسش و پاسخ در ارتباط باشید. مشاورین مطب دکتر یاسمن مددی پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

انواع زگیل تناسلی

بیماری HPV منجر به ایجاد زگیل در دو نوع پوستی و تناسلی می شود. نوع 6 و 11 ویروس اچ پی وی باعث ایجاد زگیل تناسلی می شوند. محل زگیل تناسلی در نواحی دستگاه تناسلی و مقعد می باشد و در صورتی که رابطه اورال داشته اید ممکن است در دهان نیز وجود داشته باشد. اما زگیل پوستی در نواحی مختلف بدن که رطوبت وجود داشته باشد دیده می شود. انواع زگیل عبارتند از:

  • زگیل تناسلی
  • زگیل دوره ای
  • زگیل عادی
  • زگیل صاف
  • میخچه پا
عکس انواع زگیل تناسلی

علت زگیل تناسلی بدون رابطه

زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی است که بر اثر تماس پوستی حین رابطه جنسی منتقل می شود. زگیل تناسلی از راه های مختلف مثل رابطه جنسی واژینال، مقعدی، اورال یا دهانی نیز قابل انتقال می باشد. اما در مواردی مراجعین این سوال را دارند که علت زگیل تناسلی بدون رابطه جنسی در مردان و زنان چیست؟ در موارد نادری امکان دارد فرد بدون ایجاد رابطه جنسی پرخطر و در تماس با شئ یا محیط آلوده مبتلا به این بیماری شود. علت زگیل تناسلی بدون رابطه ممکن است به دلیل استفاده از حوله حمام مشترک یا تیغ مشترکی که برای اصلاح ناحیه تناسلی استفاده می شود یا استفاده از سونای بخار بدون مایو باشد. رعایت بهداشت فردی برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی ضروری است.

علت زگیل تناسلی در زنان

اصلی ترین علت زگیل تناسلی در زنان و مردان ویروس پاپیلومای انسانی یا همان HPV می باشد. ویروس اچ پی وی دارای بیش از 40 نوع می باشد که چند مورد از آنها می توانند علت زگیل تناسلی باشند. از مهم ترین راه های انتقال زگیل تناسلی نیز می توان رابطه جنسی و تماس پوستی حین رابطه را نام برد. برای تشخیص زگیل تناسلی زنان عکس و تصویر زیر را مشاهده کنید اما برای تشخیص دقیق تر و درمان زگیل تناسلی در رشت مراجعه به پزشک متخصص لازم است.

گالری عکس زگیل تناسلی
زگیل تناسلی زنان عکس

سوالات متداول علت زگیل تناسلی

یاسمن مددی

دکتر یاسمن مددی

دکتر یاسمن مددی جراح و متخصص زنان و زایمان هستند. فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1384 می باشند و طرح نیروی انسانی در شهرستان تالش را گذرانده اند در سال 1389 موفق به قبولی در رشته تخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی ایران شده و در سال 1393 موفق به اخذ مدرک بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان از این دانشگاه بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *